تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
کد خبر : 6741

مدرس‌خیابانی، در مراسم روز جهانی دریانورد مطرح کرد: برنامه‌ریزی برای جذب ۱۲۰ دریانورد تا پایان سال

ضرورت اصلاح تعرفه‌های حمل‌ونقل دریایی در سال جاری

ضرورت اصلاح تعرفه‌های حمل‌ونقل دریایی در سال جاری؛ مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به عملکرد این شرکت و با بیان اینکه در ۳ ماهه ابتدایی امسال جابه جایی کالا توسط حمل و نقل دریایی ۲۰ درصد رشد کرد، تاکید کرد: ضرورت دارد تعرفه های حمل و نقل دریایی در سال جاری اصلاح شود.

 

به گزارش تولید و بازار به نقل از سازمان بنادرودریانوردی، محمدرضا مدرس‌خیابانی در مراسم گرامی‌داشت روز جهانی دریانورد، اظهار داشت: علی‌رغم اینکه سال گذشته در حمل و نقل دریایی رکوردهای درآمدی و جابه جایی محقق شده بود، اما امسال برای حمل و نقل دریایی سال پر رونقی نیست.

مدرس خیابانی با اشاره به روز دریانورد و تبریک این روز به دریانوردان گفت: جهت حمایت از دریانوردان برنامه‌ریزی خاصی داریم.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی و دریانورد متخصص  گفت: جهت تامین نیروی انسانی، پارسال ۴۰۰ نفر افراد علاقه‌مند جهت آموزش دریانوردی جذب کردیم و امسال نیز ۱۲۰ نفر تا پایان سال جذب خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه حمل و نقل دریایی تعرفه‌ها نسبت به سال قبل کمتر است گفت: در ۳ ماهه ابتدایی امسال جابه جایی ۲۰ درصدی حمل کالای دریایی محقق شد.

مدرس خیابانی اظهار داشت: در توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی امیدواریم اقدامات خوبی در حوزه لجستیک کشتیرانی انجام شود.

وی با بیان اینکه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از شرق دور تا روسیه و قزاقستان به صورت حمل و نقل ترکیبی فعالیت دارد، افزود: مسیر بندرعباس و بندر چابهار توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران فعال است و امیدواریم رکوردهای حمل کالا جابه جا شود.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: رئیس جمهور در سفر اخیر خود به ونزوئلا با اقتدار اعلام کرد که کالاهای ایرانی به دورترین نقاط آمریکای لاتین منتقل می‌شود و این افتخار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است.

برقراری خط مستقیم و منظم چین- هند، کشور‌های آفریقایی از طریق بندر‌عباس و چابهار به مقاصد کشور‌های حاشیه دریای خزر و روسیه و نیز تدوین سند راهبردی همکاری برای توسعه روابط با روسیه و کشور‌های حوزه دریای خزر از جمله دیگر اقدامات گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی ماه‌های گذشته بوده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.