تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۴۸
کد خبر : 8316

اختصاص ۱۷۰ هکتار از اراضی تحقیقاتی در کرج به توسعه شهری!

اختصاص ۱۷۰ هکتار از اراضی تحقیقاتی در کرج به توسعه شهری، رییس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر اعلام کرد: ۱۷۰ هکتار از اراضی تحقیقاتی حاصلخیز درجه یک و ۲ این موسسه در دو دهه اخیر به توسعه شهری اختصاص یافته است.

 

به گزارش تولید و بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، روز دوشنبه (۲۳/۵/۱۴۰۲)  محمد زمانیان در نشست مطبوعاتی در قالب ششمین تور رسانه‌ای تات ضمن گلایه از دست‌اندازی نهادهای مختلف به اراضی تحقیقاتی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر افزود: هر روز ما شاهد دست درازی برخی ادارات دولتی و نهادهای مختلف به اراضی تحقیقاتی این موسسه هستیم و مدام در دادگاه‌ با شهرداری‌ها و کلانتری‌ها درگیری داریم.

وی گفت: بدون این اراضی امکان تحقیقات برای معرفی ارقام جدید در راستای تامین امنیت غذایی ناممکن خواهد بود و در هیچ کجای دنیا با بخش تحقیقات خود این کار را نمی‌کنند. زمانی ادامه داد: اگر با دولت و سایر نهادهای اداری در مورد حفظ اراضی تحقیقاتی به تعامل برسیم، این بزرگترین کمک به بخش تحقیقات کشاورزی کشور است.

وی اظهار داشت: اراضی تحقیقاتی ما برای کارهای عمرانی مانند اتوبان کشی و مترو استفاده شده، به طوری که ایستگاه مترو محمدشهر کرج قبلا مزرعه تحقیقات غلات بوده است.

زمانیان درباره بودجه موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر تصریح کرد: امسال ۱۱۲ میلیارد تومان به این موسسه اختصاص یافت. وی در همین حال خواستار افزایش بودجه تحقیقاتی و حمایت‌های دولت از بخش تحقیقات کشاورزی شد.

وی درباره ارزش اقتصادی فعالیت‌های تحقیقاتی این موسسه گفت: سال گذشته ۱۳۰۰ تن هسته اولیه ارقام مختلف زراعی تولید شد که ارزش ریالی فقط این میزان تولید، حدود ۹۰ میلیارد ریال بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.