تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
کد خبر : 12333

ضرورت فرهنگ‌سازی برای استفاده از محصولات ابریشمی

ضرورت فرهنگ‌سازی برای استفاده از محصولات ابریشمی، مدیرعامل اولین شرکت پوشاک سلامت محور ابریشم گفت: یکی از مشکلات کار ما این است که باید برای استفاده از این پوشاک  فرهنگ‌سازی و به تمامی افراد معرفی شود تا دریابند ابریشم به خصوص در بحث سلامت بانوان چه فوایدی می‌تواند داشته باشد.

ضرورت فرهنگسازی برای استفاده از محصولات ابریشمی، مدیرعامل اولین شرکت پوشاک سلامت محور ابریشم گفت: یکی از مشکلات کار ما این است که باید برای استفاده از این پوشاک  فرهنگ‌سازی و به تمامی افراد معرفی شود تا دریابند ابریشم به خصوص در بحث سلامت بانوان چه فوایدی می‌تواند داشته باشد.

به گزارش تولید و بازار: دکتر رقیه حبیبی، مدیرعامل اولین شرکت پوشاک سلامت محور ابریشم در ایران و جهان و تولید کننده انواع محصولات سلامت محور ابریشمی است. او معتقد است این برند برای اولین بار یک نگاه خاص و ویژه هم به ابریشم و هم پوشش دارد که به عنوان درمان و کمک درمان می‌تواند استفاده شود. زمینه اصلی تولید محصولات این برند، ابریشم طبیعی است که برای اولین بار در ایران و جهان این کار انجام شده است . شرکت سلامت محور پوشاک پرنیان اکنون  ۳۲ محصول  تولید می‌کند که ابریشم آن از ابریشم استان گیلان تهیه می‌شود.

رقیه حبیبی، مدیرعامل اولین و تنها شرکت سلامت محور پوشاک ابریشمی ایران درباره سابقه فعالیت این مجموعه اظهار کرد: ما حدود ۸ سال پروژه تحقیقاتی و پژوهشی در خصوص ابریشم و صنعت نوقان‌داری و نگاهی خاص به بحث پوشش و خواص درمانی ابریشم داشتیم و برای اولین بار در این مجموعه خواص ابریشم را در مورد پوشش و به عنوان کمک درمان مطرح کردیم.

ابریشم نقش مهمی در سلامت بانوان دارد که به خاطر سرشت ابریشم است که محصولی گرم، خشک کننده و مفرح یعنی شادی آور برای کسی است که از این پوشش استفاده می‌کند. رفرنس ما درباره خواص ابریشم از کتب طب ایرانی بود اما محصولی در بازار در این خصوص وجود نداشت که به دلیل قیمت بالای ابریشم با طراحی‌های خاص در قطعات مناسب با توجه به عضوی که درگیر بیماری است، پوشاکی تولید و به جامعه عرضه می‌شود.

این کارآفرین با بیان اینکه نگاهی که ما به ابریشم داشتیم نگاه ویژه درمانی بوده است، ادامه داد: استفاده از پوشاک ابریشمی یعنی همسان شدن و ارزش‌آفرینی برای خود و برای طبیعت. وقتی یک محصول ابریشمی مورد استفاده قرار می‌گیرد هیچ گونه ضایعاتی از ابریشم باقی نمی‌ماند و هیچ آسیبی به محیط زیست نمی‌رساند و برای استفاده کننده سلامتی به ارمغان می‌آورد و مانند البسه پلاستیکی به طبیعت یا جسم و جان افراد آسیب وارد نمی‌کند.

 

صنعت ابریشم باید به روزرسانی شود

حبیبی افزود: یکی از مشکلات کار ما این است که باید برای استفاده از این پوشاک  فرهنگ‌سازی و به تمامی افراد معرفی شود تا دریابند ابریشم به خصوص در بحث سلامت بانوان چه فوایدی می‌تواند داشته باشد.

متاسفانه این فرهنگ پوشش ابریشمی که در سالیان گذشته برای پدران و مادران ما یک فرهنگ بوده  اکنون از بین رفته و نابود شده و دیگر از آن استفاده نمی‌کنیم. دلیل مهم آن هم این است که نتوانستیم این صنعت خوب و کاربردی را به روز کنیم.

وی افزود: ما در گیلان، در کردستان و مناطق دیگر پوشش‌های خیلی خاص و بومی آن منطقه را از جنس ابریشم داریم اما دختر امروزی یا زن جوان امروزی چون این محصولات به روز نشده‌اند نمی‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

چون در این سال‌ها استفاده از ابریشم رو به فراموشی رفته است ما باید یک پروژه سخت و طولانی برای فرهنگ‌سازی آن داشته باشیم. اما جای خوشحالی دارد به این دلیل که زمانی که خانواده‌ها و بانوان متوجه می‌شوند که این محصول چقدر فوق العاده است و اثرات مطلوبی را برای خانواده دارد از آن استقبال و استفاده می‌کنند که بازخورد خوبی از سوی آن‌ها برای ما به همراه دارد.

 

بانوان کارآفرین احتیاج به حمایت‌ همه‌جانبه مسئولان دارند

حبیبی در ادامه با تاکید بر اینکه کارآفرینان ایرانی با مشکلات و موانع بسیاری در کار مواجه هستند، تصریح کرد: در بسیاری از مواقع بحث مسایل مالی و حمایت‌های مالی مطرح نیست.

زمانی که یک کارآفرین می‌گوید به کمک احتیاج دارم همه فکر می‌کنند که کمک‌های مالی را مدنظر دارد اما یکی از مشکلات اصلی ما در فرهنگ سازی و آشنایی مردم با این محصول و ارتباط و نقش آن با سلامتی آنهاست. یک کارآفرین احتیاج به حمایت‌های همه جانبه مسئولان در همه ساحت‌ها دارد یکی از آن‌ها در اختیار قراردادن رسانه‌های جمعی مثل رسانه ملی و ظرفیت مجلات و نشریات ملی و معتبر برای کارآفرینان است.

وی افزود: کارآفرین نباید هم هزینه برای تولید و هم پژوهش و هم آراندی و مالیات داشته باشد و برای معرفی یک محصول ملی با هزینه تبلیغات به رسانه‌های ملی همچون صدا و سیما مواجه شود.

چون در واقع این محصول یک خدمت ملی است و باید همه جانبه و تمام قد از محصولات ایرانی استقبال شود که در واقع کمک کننده است برای تولید محصولات بسیار باکیفیت ایرانی.

این تولید کننده در ادامه تاکید کرد: از همه مسئولان و از همه کارآفرینان انتظار داریم به خصوص در موضوع اشتغال‌های خانگی بانوان کارآفرین حمایت‌های لازم را داشته باشند. دغدغه ما موضوع اشتغال کل جامعه به خصوص اشتغال بانوان است.

بانوان بسیاری هستند که بسیار علاقه‌مند به انجام فعالیت‌های اقتصادی در منزل هستند اما زمانی که وارد بازار کار می‌شوند به حمایت‌های اداری، اطلاعاتی و مسایل علمی نیاز دارند و متاسفانه چون حمایت‌های کافی در این خصوص وجود ندارد سرخورده و افسرده می‌شوند و این کار را کنار می‌گذارند.

درخواستم از مسئولان این است که اگر فضا و ظرفیتی وجود دارد حتما از بانوان کارآفرین حمایت‌های بیشتری شود.

 

تولید در حال حاضر یعنی جهاد

دکتر حبیبی با تاکید بر اینکه تولید به نظر من یعنی جهاد و جهادی که اکنون تولیدکنندگان ما در حال انجام آن هستند در مظلومانه‌ترین حالت ممکن است، ادامه داد: ما به تولیدکننده می‌گوییم بدون ابزار جهاد کند و با هر سختی شده خودش ابزار کار را تهیه کند و به جای اینکه از سوی مسئولان مورد تشویق و حمایت قرار گیرد با مشکلات متعددی از سوی آن‌ها مواجه می‌شوند که این خود یک تراژدی در راه تولید است. درخواست ما این است اگر کارآفرینی در اطراف شما وجود دارد از همه لحاظ مورد حمایت قرار گیرد چون تولید یعنی زندگی، تولید یعنی اقتصاد، تولید یعنی نان سر سفره خانوار ایرانی.

مدیرعامل شرکت سلامت محور پوشاک پرنیان در پایان گفت: این برند در چند استان کشور نمایندگی دارد و فروش ما به صورت آنلاین از طریق صفحه اینستاگرام و اپلیکیشن‌ها و پیام‌رسان‌های ایرانی و خارجی است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.