تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۶
کد خبر : 14178

کرایه ۵۰۰ هزار تومانی جت اسکی برای ۱۵ دقیقه

کرایه ۵۰۰ هزار تومانی جت اسکی برای ۱۵ دقیقه؛ علی‌اصغر صادقی، رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی بندر نوشهر نیز درباره تجهیزات دریایی بندر نوشهر بیان کرد: در محدوده بندر نوشهر، هفت اسکله و ۹۵ ایستگاه تفریحات دریایی وجود دارد.

کرایه ۵۰۰ هزار تومانی جت اسکی برای ۱۵ دقیقه؛ علی‌اصغر صادقی، رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی بندر نوشهر نیز درباره تجهیزات دریایی بندر نوشهر بیان کرد: در محدوده بندر نوشهر، هفت اسکله و ۹۵ ایستگاه تفریحات دریایی وجود دارد.

به گزارش تولید و بازار به نقل از بندر و دریا، همچنین هزار و ۵۰۰ قایق تفریحی ثبت‌شده موجود است. از این میزان حدود ۷۰۰ قایق در عید نوروز فعالیت می‌کنند.

وی درباره مبلغ کرایه شناورهای گردشگری برای نوروز ۱۴۰۳ توضیح داد: طبق نرخی که وزارت گردشگری داده، برای مدت ۱۵ دقیقه هر جاسکی مبلغ ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند، قایق موتوری معمولی ۲۶۳ هزار تومان و قایق موتوری فرمانی ۲۸۵ هزار تومان دریافت می‌کند، هر کدام از این قایق‌ها نیز تا شش نفر ظرفیت دارد.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی با اشاره به آماری از مسافران جابه‌جاشده در بندر نوشهر اظهار کرد: نوروز ۱۴۰۲ در بندر نوشهر حدود ۲۷۴ هزار گردشگر دریایی داشتیم که نسبت به سال ۱۴۰۰ با ۲۱۱ هزار مسافر، رشد داشته است.

تعداد شناورهایی که ۲۷۴ هزار گردشگر را جابه‌جا کرد، بیش از ۵۳ هزار شناور تفریحی بود. همچنین در این مدت قایق، جاسکی و شناورهای تفریحی بالای ۱۲ نفر در این محدوده فعال بودند.

صادقی خاطرنشان کرد: در نوروز ۱۴۰۲، از لحاظ تعداد شناور در سطح گردشگری دریایی، رتبه اول را داشتیم، همچنین از نظر رتبه گردشگری بعد از قشم، رتبه دوم را داشتیم.

با توجه به رفع محدودیت‌های کرونا در دو سال گذشته، نوروز ۱۴۰۳ احتمالا تعداد گردشگری بیشتری خواهیم داشت.

از طرف دیگر سال گذشته به دلیل اینکه بسیاری از روزهای سال، آب‌وهوای دریا خراب بود، شناورها فعالیت نداشتند. اما با توجه به شرایط فعلی آب‌وهوا و انتظار از اینکه آب‌وهوا مناسب باشد، تعداد گردشگر دریایی بیشتری را خواهیم داشت.

وی با اشاره به موضوع بیمه شناورهای بندر نوشهر گفت: هر قایق و شناوری که بخواهد فعالیت کند، باید مجوز تردد بگیرد و مجوز تردد هم مشروط به داشتن بیمه است.

در غیر این صورت موسسه رده‌بندی که شناورها را بررسی می‌کند، گواهینامه ایمنی صادر نمی‌کند، شناورها هم حتما باید گواهینامه ایمنی داشته باشند که بتوانند از دریابانی مجوز تردد بگیرند، از این رو صدور بیمه‌نامه برای شناورها ضرورت دارد.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی با بیان اینکه طرح نوروزی معمولا از بیست و پنجم اسفندماه تا بیستم فروردین‌ماه است، گفت: قبل از آغاز طرح نوروزی، یک سری مانورهای جست‌وجو و نجات داریم.

از این رو احتمالا در هفته دوم اسفند، آمادگی تیم‌های جست‌وجو و نجات بررسی می‌شود.

در عین حال یک سری همیاران ناجی در سطح استان شناسایی کردیم تا اگر نیاز به استفاده از آن‌ها بود، برای امدادرسانی اعزام شوند. همچنین نشستهای هم‌اندیشی با دستگاه‌های اجرایی و دریابانی برای برگزاری بهتر طرح داریم.

صادقی خاطرنشان کرد: شماره تماس امداد و نجات دریایی بندر نوشهر، ۱۵۵۰ است، بدون پیش‌شماره با هر خط تلفن.

مرکز هماهنگی و جست‌وجو و نجات دریایی بندر نوشهر، از محدوده تله‌کابین رامسر تا فرح‌آباد ساری است که بلافاصله پاسخگو خواهد بود و در سریع‌ترین زمان ممکن، همیار یا تیم امداد و نجات را اعزام می‌کند.

همچنین یکی دیگر از اقدامات ما این است که پیام‌های هواشناسی دریایی را به مدیران ایستگاه‌های دریایی به‌صورت پیامکی می‌فرستیم تا آن‌ها از وضعیت جوی باخبر شوند و اگر دریا خراب باشد، فعالیت نکنند.

موزه تجهیزات دریایی ما هم در بندر نوشهر، روزانه پذیرای مسافران است و از سوم تا دوازدهم فرودین ماه فعالیت دارد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.