تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۲
کد خبر : 67

کارآفرین پیشقدم اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان شد

کارآفرین پیشقدم اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان شد، تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق نوآوری و بانک کارآفرین در جهت توسعه تأمین مالی حوزه نوآوری و کارآفرینی در کشور امضا شد.

کارآفرین پیشقدم اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان شد، تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق نوآوری و بانک کارآفرین در جهت توسعه تأمین مالی حوزه نوآوری و کارآفرینی در کشور امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و بازار به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، با امضا این تفاهم‌نامه، قرار شد طرفین در راستای ایجاد همکاری مشترک برای گسترش فرهنگ سرمایه‌گذاری و تأمین مالی کارآفرینی و فناوری، در جهت توسعه سرمایه‌های انسانی، ترویج کارآفرینی و بهبود ظهور و بروز کسب‌وکارهای موفق با یکدیگر همکاری کنند.

براساس این تفاهم‌نامه، همکاری مشترک برای ایجاد، تأسیس و مدیریت نهادهای مالی که با هدف تأمین مالی یا ارایه خدمات تخصصی مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان، نوآور، فناوری و اشتغال‌آفرین فعالیت می‌کنند، شکل می‌گیرد و کمک به ضمانت انتشار صکوک نوآوری شرکت‌های دانش‌بنیان نیز از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه است.

مدیرعامل بانک کارآفرین در نشست امضای این تفاهم‌نامه گفت: قراردادهای متقابل این چنینی موجب گذر عقب‌ماندگی‌های فناوری و صنعت خواهد شد و به بخش دانش‌بنیان‌ها کمک می‌کند تا بتوانند نقش خود را به‌عنوان جبران‌گر کاستی‌های موجود در بخش فناوری به خوبی ایفا کنند.

احمد بهاروندی، در ادامه تصریح کرد: بانک کارآفرین با رویکرد حمایت از کارآفرینی و اشتغال‌زایی در سال‌های گذشته حمایت‌های زیادی از شرکت‌های دانش‌بنیان داشته است.

بهاروندی پیام سالانه مقام معظم رهبری را نشانگر اهمیت بیش از پیش حوزه فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان خواند و تاکید کرد: ما در بانک کار آفرین، حمایت از این بخش را در سال گذشته آغاز کردیم، چراکه می‌دانستیم مسیر آینده و پیشروی کشور در دستان دانش‌بنیان هاست.

وی با اشاره به راهبرد اصلی بانک کارآفرین در سال جاری مبنی بر حمایت از حوزه‌های سلامت، غذا و شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد: باید مبنای فعالیت ما نه حمایت شعاری که حمایت واقعی از ایده‌ها و شرکت‌هایی باشد که می‌توانند کشور را در دنیا سرآمد کنند و در کنار صندوق نوآوری و شکوفایی به این مسیر ادامه خواهیم داد.
در ادامه علی وحدت، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: با امضای این تفاهم‌نامه نخستین گام اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان در راستای اجرای ماده ۱۸ قانون مزبور مبنی بر سرمایه‌گذاری مشترک بانک‌‌ها با صندوق نوآوری در اجرای طرح‌های دانش بنیان برداشته شد.

وحدت افزود: جان کلام این است که برای رفع بسیاری از مسائل کشور باید به سراغ توسعه اقتصاد دانش‌بنیان برویم و در این‌باره بانک‌ها می‌توانند نقش مهمی در هدایت جریان نقدینگی به سمت تامین مالی نوآوری ایفا کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.