تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر : 2124

حمیدی سرپرست دفتر بهره برداری معادن وزارت صمت اعلام کرد:

پرداخت تسهیلات به خریداران ماشین آلات معدنی

پرداخت تسهیلات به خریداران ماشین آلات معدنی، صندوق توسعه بیمه سرمایه گذاری به عنوان نهاد مالی تخصصی بخش معدن زیر مجموعه وزارت صمت، مجری طرح حمایت از تولید و خرید ماشین آلات معدنی انتخاب شده است و طبق لیست معاونت ماشین آلات وزارت صمت فراخوان خرید ماشین آلات معدنی را به متقاضیان ارائه می کند.

به گزارش پایگاه خبری تولید و بازار به نقل از ساناتجارت سوبا، الهام صادقی: صاحبنظران حوزه اقتصاد بر این باور هستند که کشور دارای ظرفیت‌‌های قابل توجهی برای سرمایه‌‌گذاری در بخش معدن است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و بازار: میزان تسهیلات به خریداران ماشین آلات معدنی تولید داخل بیش از ۷۰ درصد است و صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی تصمیم گرفته است این میزان تسهیلات را در اختیار خریداران قرار دهد که قطعا رقم خوبی است و جزئیات آن را مسئولان صندوق بیمه اعلام خواهند کرد، زیرا تامین اعتبار آن از محل اعتبارات وزارت صمت صورت گرفته است.

به واردکنندگان ماشین آلات معدنی تسهیلاتی تعلق نمی‌گیرد.

براساس بخشنامه‌ای که شهریورماه صادر شد، محدودیتی برای واردات ماشین آلات با عمر کمتر از پنج سال وجود ندارد و ماشین آلات با عمر ۵ تا ۱۰ سال نیز بر اساس میزان تولید و تقاضا برای بهره‌برداران و پیمانکاران در سامانه جامع تجارت مشخص شده که می‌توانند واردات انجام دهند و البته تا حال حاضر نیز با استقبال خوبی مواجه شده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.