تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
کد خبر : 8246

مصرف برق در تابستان امسال نسبت به سال گذشته ۶/۵ درصد بیشتر است

مصرف برق در تابستان امسال نسبت به سال گذشته ۶/۵ درصد بیشتر است. سخنگوی صنعت برق گفت : مصرف انرژی برق امسال تابستان در مقایسه با سال گذشته ۶/۵ درصد بیشتر است.

مصرف برق در تابستان امسال نسبت به سال گذشته ۶/۵ درصد بیشتر است. سخنگوی صنعت برق گفت : مصرف انرژی برق امسال تابستان در مقایسه با سال گذشته ۶/۵ درصد بیشتر است.

به گزارش تولید و بازار به نقل از  شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مصطفی رجبی مشهدی در گفتگوی زنده با شبکه خبر با بیان اینکه امروز هم از روزهای گرم سال است و میزان مصرف بالاست گفت : بر اساس پیش بینی مرکز ملی راهبری شبکه برق کشور میزان تقاضای مصرف برق امروز به ۷۲۵۰۰ مگاوات خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود  : ۲۵ روز است که از رکورد سال گذشته که عدد ۶۹ هزارو ۵۰۰ مگاوات بوده میزان تقاضا بیشتر است .

رجبی مشهدی با تاکید بر اینکه مصرف انرژی برق امسال در مقایسه با سال گذشته ۶/۵ درصد بیشتر است. وعدد بسیار بزرگی است گفت در استانهای مازندران ، گیلان و آذربایجان که روزهای خیلی گرمی را سپری می کنند مصرف برق هم خیلی بالاست .

سخنگوی صنعت برق در پایان از کلیه هموطنان به ویژه هموطنان استانهای مذکور در خواست کرد توصیه های مدیریت مصرف را جدی بگیرند و در اجرای برنامه های کاهش مصرف مشارکت نمایند  از جمله تنظیم تنظیم دمای کولرهای گازی بر روی ۲۵ درجه و بالاتر و یا استفاده از دور کند کولرهای آبی راهکارهای ساده ای است که به تامین برق پایدار و مطمئن برای هموطنان نقش موثری دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.